Thursday, March 3, 2011

Yamato WarShip last man standing...

Salam...
wah! kenapa la tiba2 masuk N3 sejarah perang ni adoi..
haru biru la kat sini...

err..sory la minggu sejarah hari ni heheh
la bukan banyak pun...sikit ja....
nanti kawan2 tanya pasal sejarah boleh korg action skit kan...ehem2!
(dah2 tak mau iklan panjan2 kita tengok =)


:::Yamato warship:::


*Kapal perang yamato*

Pada era perang dunia ke-2
saat-saat jepun dilanda kekalahan selepas kekalahan jerman nazi di eropah
pihak US telah mengatur strategi menyerang di asia yang dimulakan di
base jepun di filipina pada ketika tu...

lepas US perambat semua tu..
pihak jepun pun telah membuat last line defend
pada masa tu kapal perang yamato pihak jepun..
digunakan utk mempertahankan last line tersebut

*Crew kapal perang Yamto*


*Last line titik merah kedudukan pertahana kapal perang Yamato*

masa jepun tengah lawan dengan US
kapal yamato telah digelar "Unsinkable"
sebab kapal perang tu lah yang paling payah nak bagi tengelam..
akhirnya kemenangan berpihak kepada US kerana kuantiti US yang banyak

jelas disini Kualiti lebih baik daripada Kuatiti
jika jepun mempunyai lagi 5 kapal perang yamato ni
pasti pihak jepun dapat mempertahankan kedudukannya..

dan pada 6 dan 9 august 1945 hiroshima dan nagasaki telah dibom
dan jepun menyerah kalah pada 14 august 1945

*SEKIAN*
info En.Google


0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FOLLOW ME ?

Google+

CBOX

Blog Archive

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget