Thursday, April 21, 2011

"Padah Hasad Dengki Apa Pun Tak Dapat "

Assalamualaikum...

Sebenarnya smalam aku layan program semanis kurma
kat TV 9 haha tetiba ustazah tgh cerita pasai 3 orang budak hitam..

apa2 pun jom layan sat crita nih :D

-------------------

*PERHATIAN cerita ditulis kembali mengikut gaya penulis*

"Pada suatu petang satu ekor Jin
sedang belayar di dalam satu botol yang dipercayai datang
daripada planet zoragon"


"2 jam perjalanan akhirnya sampai di destinasi..

Tiba2 3 orang budak yang tersangat hitam berlari2 gaya sawan
datang menghampiri botol jin tadi lalu membebaskan jin tu..
(budak tu telalu hitam sehingakan anda akn menyangka mereka itu arang batu)


Jin : hoho trimas sebab tolong lepaskan aku dari botol tu..skrg aku bagi 3 permintaan..sebab
korg 3 orang aku bagi sorang satu amacam OK ?

Abu,Bakar dan Ali : ok la tu ko nak cmne lagi kan?

Jin : Ok Abu..ko nak ape?Iphone?PS?Nasik Ayam?

Abu : aku nak jadi putih la...slama ni aku pakai losyen tak jadi putih pun *sob..sob..

"Abu pun bertukar menjadi putih.."

Jin : Ko pulak Bakar? nak kena bakar ke?

Bakar : aku nak jadi lagi putih dari Abu...Putih Metalik gitu..

Jin : Putih jugak sebab?

Bakar : Sebab dengki punya pasal...Eh! ko jgn bnyk tanye..

"Bakar pun menjadi lagi putih dari abu.."

Jin : Ko pulak Ali?? nak tongkat ali kan?

Ali : tak bukan...aku nak Abu ngan Ali jadi hitam macam aku balik sebab dengki punya pasal amacam?

Jin : . . .

"Akhirnya semua jadi hitam balik...bila di komplen jin jawab "aisey men gua bagi 3 je ni dah nk jdi empat ni!!!"

Jin tu pun meneruskan perjalanan ke negeri isketam bola...
Pengajaran :

+jangan dengki nanti apa pun tak dapat rugi dapat la

+jangan mintak kat jin kalau nk mintak..mintak lah kat Allah
kerana Allah maha kaya :)

+apa yang penting kerjasama!!!



20 ulasan:

nelly said...

haha
cool je permintaan hitam balik ~

noonaQQ said...

lawak ar citer din nih..even lawak pn ade jgk unsur pengajaran bru btul.. keep it up din..hoho

D i n said...

nelly : selamber badak je dia mntak hitam balik dengki pnya pasal :D

D i n said...

noonaQQ : trimas noonaQQ noona pun keep it up~ jgak~~~

CIK GADIS said...

bhaha!CG plg xsuka ceta semanis kurma tuh..tp kdg2 ceta neyh ada gak pngjaran,.


LATEST :
CEMBURU MELOYAKAN HIDUP???

►AdamXis◄ said...

assalam...hekhekhek...klakar laa...tp tuu laa bila ada hasad dengki tak bawak ke mana2...semua akan rugi...

nelly said...

haha ...patut jadik orang ke3 ..hahahah

D i n said...

CG : errr...din pun tak suka kdg ikut topik la haha kalau pasal rumah tangga tak mampu nk cmpur tngn :D

D i n said...

AdamXis : semua akn rugi kalau mcm ni

D i n said...

nelly : takmau jadi sapa2 sbb rugi je hahaha :D

SyedGraphiX said...

HAHA.pengajaran yg ke 2 tu pentingg

Amoi said...

comel lah lukisan kat atas tu!!

D i n said...

SyedGraphiX : paling penting dlm hidup kita :)

D i n said...

Amoi : comel? wahaha Din tgk macam mambang je :D

nelly said...

haha .setuju !!

kyo_9 said...

kalo bekerjasama, sifat dengki tuh hilang ke?

fuuyooh said...

haha.. lawak.. jin.. aku ade permintaan.. aku nak wang.. hehe

D i n said...

nelly : cantek satu geng :D

D i n said...

kyo_9 : ntah...aku main tulis je hahaha :D

D i n said...

fuuyooh : jin tak dak kat sini wahahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FOLLOW ME ?

Google+

CBOX

Blog Archive

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget