Saturday, April 23, 2011

[ANALISIS] : Menjadikan Basikal Sebagai Kapal Pengankut Untuk Jarak Dekat


Assalamualaikum..

Seperti biasa aku memang selalu sangat muncul dengan entry yang merapu tahap gaban
tapi kali memang merapu gila...kerana tatkala remaja2 mengimpikan
kereta Mecedesss dan jugak moto besaQ.Namun masih terdapat manusia yang mengimpikan
basikal sebagai kapal pengangkutnya utk jarak dekat (aku le tu wahaha)

----------malas merapu panjang2--------

Kalau basikal tak payah pikir pasal minyak hitam (minyak pelincir enjin) atau 2T
tapi hanya pikir bila dah ketat atau berkarat rantai just letak minyak je...
(pi kedai pun tak payah bayaq =_=)

barang spare part basikal pun murah wahahaha..
tayar basikal senang nk tukaq sendiri =__=;

bebeza dengan moto atau kereta
yang memakan modal..... >_>

P/S : kenapa basikal? sebab mesra alam...dan mesra Ekonomi
tapi utk perjalanan dekat je la =_= kalau jauh pandai2 hidup la..

boleh jugak up stamina aku ni O_O"
makin lama makin pancit je...DAM~

Trimas sebab membaca bebelan aku nih
salam~~~~




8 ulasan:

Farah said...

ye, setuju sangat..hehe
Farah pun x sangke kawan2 farah ada yang jeles sebab farah datang kelas tambahan dulu pakai basikal..masa tu memasing wat muke x malu nak pinjam basikal..al maklum lah, rumah diorang banyak moto dan kereta je, mane men basikal2 ni..

Tapi sayang, ada jugak yang x reti nak naik basikal sebab dah biasa naik moto..huhu

Woofer Storm said...

lagi best nak bsikal kan?mesra alama,tak bsing,bagi keluar peluh dan yg pntg jimat,tak keluar duit pun..

*tapi yang naya bila nak ke kerja jauh beribu batu..hehee

noonaQQ said...

noona ska naik basikal sbb noona x pndai bwk motor dgn kreta..hehehe

naik basikal lbh selamat,teringat time skolah menengah dulu..

lea said...

kayuh2 basikal
teringat zaman skul dulu

D i n said...

Farah : sebut naik basikal teringat pulak masa skolah rendah...wah nostalgia la :)

D i n said...

Woofer Storm : dem..jarak jauh..ades tak mampu nk mengayuh tu = =

D i n said...

nonaaQQ : din pun suka naik basikal tapi dah lama tak naik basikal = =

D i n said...

lea : basikal ni mmg bnyk nostalgia zaman persekolahan kita ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FOLLOW ME ?

Google+

CBOX

Blog Archive

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget