Friday, September 7, 2012

Adobe_illustrator_cs5_portable


Assalamualaikum .

Hari saya ingin berkongsikan software editing iaitu Adobe illustrator . Adobe illustrator adalah satu perisian yg khas untuk membuat design dengan output yg lebih awsome : ) . 

Ramai org tanya apa perbezaan Ai(Adobe illustrator) & Adobe photoshop.Perbezaannya adalah illustrator lebih kepada untuk membuat design contoh mcm logo ke atau apa design lah hehe dan photoshop ada lebih kepada photomanipulation tetapi saya tdk menafikan kebolehan PS untuk membuat design tetapi saya cadangkn design anda itu dibuat dalam Ai(Adobe illustrator).

Selain itu,Adobe illustrator adalah berasaskan Vektor manakalan Photoshop adalah Raster . dan disebabkan inilah saya sarankan design anda hasil drpd Adobe illustrator kerana ianya raster.

Apa itu raster ? senang kata raster kalau korg zoom ianya tidak akan pecah.Dan jika design anda dibuat dlm Ai maka design anda jika disave dalam jpg atau something else ianya lebih berkuality berbanding PS yng mengunakan Raster.(Raster senang nk kata bila korg zoom boleh nampak pixel gmbar tu.pixel adalah susunan tone yg kecil sehingga menghasilkan imej tak percaya cepat gi zoom imej hasil PS anda hehe.

DOWNLOAD Ai_Cs5_Portable


2.save kt pc dan korang extract file tu mcm besa (extract je kat desktop)

3.Selesai : ) bukak file tu then double click icon oren Adobe illustrator : )

4.kadang icon tu tk tunjuk icon sebenar so korg klik je aplication yg ada dlm file tu

Selamat mencuba : )
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Page Rank

FOLLOW ME ?

CBOX

Blog Archive

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget