Tuesday, February 15, 2011

Tutorial :buat komik (Cara Saya) sekadar berkongsi~

  • ok..tanpa banyak beleter mcm mak nenek datuk kepada super nenek saya terbangkan anda terus ke destinasi ye~enjoy...
  • ok..first senjata yang saya selalu guna adalah Marker Hitam Artline 70,Pensel 2B,Pensel mekanikal,Artline medium 0.6,Artline 0.8,0.3,Pemadam,dan pembaris.
  • lepas dah ada senjata aku terus serang..(abaikan ayat tu)ok first aku lakar dlu idea aku tkot aku lupa dgn ada lakarn ni kira mcm backup data la haha...proses ni thumbnailing kot hahah ntah la btol ke tak sebab aku guna istilah melayu je XD lakaran~
  • selain tu tujuan aku buat lakar ni supaya bila aku lukis komik nt tak la termenung pikir terok2 buang masa.
  • lakaran utk komik ni kalau 100m/s maka 100m/s la aku lakar dulu aku beri perhatian kt bahagian ni sebb kt sini la aku rancng mcm2 sblm aku lukis.
  • Okeh..lepas dah habis lakar seribu m/s atau sejuta aku dah bleh start buat dah...sebelum start aku akan ukur di kertas A4 tu mcm gambar kt atas tu dgn ukuran 0.5cm.
  • lepas tu aku akan buat panel(panel aku ink pakai Artline 0.6).
  • lepas tu lukis la dlm tu chartr..(mcm dlm lakaran)
  • lepas dah lukis...dapat la anda menuai hasil anda tu...
  • Oke lepas dah siap suma tu utk yang nak edit2 guna komputer guna software photoshop ke korg bleh la scan masuk PC pastu pandai la buat efek klabu ke dialog ke ape ke ape2 ke ke apa2 ke ahha
  • utk yg bwt cara manual lak buat la trus masa lukis tu cth:Bubble dialog ke ape ke ape2 ke apa2 ke ke ape apa apo ke ahah
  • ades sory tak dak part ink chartr dan lain2 ^^; (ala ringkas2 sudah yg len tu imaginasi)Bye~

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Page Rank

FOLLOW ME ?

CBOX

Blog Archive

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget