Wednesday, August 22, 2012

KEPERCAYAAN KEPADA ?

Assalamualaikum....salam satu ?

kepercayaan kepada ?
kepercayaan kepada ?
kepercayaan kepada ?
kepercayaan kepada ?
kepercayaan kepada ?
kepercayaan kepada ?

_________________________________________________

Sekarang ni....silap bukan sekarang ni tapi dah lama aku perhatikan ramai org yg declare atau memaklumkan bahawa diri mereka percaya kepada hukum karma.dalam konteks ni aku tak tuduh mereka percaya atau tidak tetapi cukup sekadar kita bukak mata kita tentang kepercayaan kita.

Apa itu karma ? apa yg aku paham karma tu satu kepercayaan yg datang dari agama hindu yg bermaksud jika kita buat perkara baik dibalas baik dan sebaliknya.Ya begitu indah maksudnya dan menjadi pengajaran kepada kehidupan kita.

apa yang menjadi masalah ada di kalangan kita dengan sewenang-wenangnya percaya kepada hukum karma ini.Bukan saya ingin kata x elok.Tapi kalau kita sebagai seorang islam apa yg akan terjadi kepada kita kesan daripada itu ? Syirik ? murtad ? saya pun tk tahu sebab saya masih belajar jika saya salah maka buatlah apa yg patut.Hanya Allah saja yg tahu. : )

Sebagai seorang islam cukuplah dengan rukun iman dan rukun islam : ) Sekarang ni jom kita alih arah sikit kita tukar percaya kpd karma kepada beriman dengan qada&qadar . Cantik bukan ? : )


bagi aku cukup bahaya ayat ni : |

"like dan kongsi jika
anda percaya apa yang BERLAKU
di sekeliling adalah datang daripada KARMA"


=_=
"Ya Allah ya tuhan ku kau bimbing lah kami dalam kehidupan harian kami"






2 ulasan:

NoonaQQ said...

assalamualaikum,selamat hari raya din =)

betul tu,percaya kepada KARMA adalah hukum agama hindu kot.bukan dtg dri agama kita.

sedangkan dalam RUKUN IMAN sendri,kita kena percaya kepada QADA' N QADAR.. jika kita keluar dripada rukun iman ni,maka kita di antara org yg cacat iman nye. btul ke x? kalau salah betulkan ya.

iman kita sekejap bertambah,sekejapp berkurang.. bahaya kan? :0

D i n said...

@NoonaQQ Waalaikummusalam..slamat hari raya noona : )

itulah yg kita bimbang.syirik/murtad boleh berlaku dalam bnyk cara dlm kita sedar atau tak sedar . lepas ni kita sama2 hati2 dlm kehidupan kita insyaAllah.

ya iman kita sekejap bertambah dan sekejap berkurang ada disentuh dalam pddkan agama islam form 5 ahlus sunnah wal jamaah : )

selamat hari raya noona din mintak maaf kalau ada salah silap ;'(
din dah angap noona mcm kakak din dah ahhaha : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FOLLOW ME ?

Google+

CBOX

Entry Panas Speanjang Zaman :


Blogger Popular

Get this widget